Rozwój infrastruktury turystycznej Kociewia i tworzenie miejsc pracy poprzez stworzenie miejsc parkingowych i punktu sprzedaży pamiątek ze stolicy Kociewia
Czas realizacji: od 25 kwietnia - 31 grudnia 2006r.
Zakładana efektywność: 55 %
Partnerzy projektu:
Powiat Starogardzki z siedzibą w Starogardzie Gdańskim
Gmina Miejska Starogard Gdański
Tomasz Pastwa - prywatny przedsiębiorca
Wartość projektu: 537 200 złWkład partnera: 424 000 zł
Cel projektu
Celem projektu był rozwój i podniesienie atrakcyjności funkcji turystyczno – rekreacyjnej na terenie Kociewia, szczególnie w zakresie turystyki weekendowej i przejazdowej; poprawa dostępności obiektów o nowoczesnej i rozwiniętej infrastrukturze turystyczno – rekreacyjnej (blisko 50 miejsc noclegowych), poprzez utworzenie miejsc parkingowych oraz punktu sprzedaży rękodzieła regionalnego, przy jednoczesnej aktywizacji osób bezrobotnych i przeciwdziałaniu bezrobociu.
W ramach projektu podjęto następujące działania:
- promocja Programu,
- zaktywizowanie 11 osób bezrobotnych poprzez udzielenie 1 dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej poprzedzonej szkoleniem z zakresu ABC przedsiębiorczości i 10 miejsc pracy zorganizowanych w ramach robót publicznych, poprzedzonych trójmodułowym szkoleniem zawodowym,
W wyniku realizacji niniejszego projektu osiągnięte zostały następujące rezultaty:
- zwiększenie natężenia ruchu turystycznego, stworzenie sprzyjających warunków dla rozwoju turystyki, jako nowoczesnego, konkurencyjnego komponentu regionalnej gospodarki;
- zaktywizowanie 11 osób bezrobotnych, w szczególności z obszarów wiejskich, które w ramach projektu otrzymają kompleksowe wsparcie;
- utworzenie 6 stałych miejsc pracy - 1 w wyniku samozatrudnienia, 5 dla uczestników robót publicznych;
- podniesienie kwalifikacji zawodowych 10 osób bezrobotnych w zakresie kompleksowych umiejętności związanych z małą architekturę drogową, co uatrakcyjni ich pozycję na lokalnym rynku pracy;
- utworzenie blisko 100 miejsc parkingowych na niezagospodarowanym dotąd bardzo atrakcyjnym pod względem turystycznym terenie;
- przygotowanie terenu stanowiącego podstawę do tworzenia trwałych miejsc pracy, czego wyrazem jest powstająca już inwestycja o charakterze obiektu handlowego.