Co to jest Indywidualny Plan Działania?
Indywidualny Plan Działania (IPD), to plan działań obejmujących podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy.Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach IPD jest dostosowana do twoich indywidualnych potrzeb i możliwości, z uwzględnieniem twojego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.
Kto, kiedy i na jakiej podstawie przygotowuje IPD?
IPD przygotowany jest przez doradcę klienta we współpracy z bezrobotnym lub poszukującym pracy.Jeżeli jesteś zarejestrowanym bezrobotnym to twoje IPD zostanie przygotowane obowiązkowo nie później niż 60 dni od dnia rejestracji w urzędzie pracy.
Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, doradca klienta może przygotować dla ciebie IPD w oparciu o uzyskane od ciebie informacje.
Co zawiera IPD?
W IPD zawarte są m.in.:- działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie, np. pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe, szkolenia;
- działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy, np. przeglądanie ofert pracy na stronie CBOP;
- planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
- formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
- termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.